•
    Op vrijdag 26 en zaterdag 27 augustus 2022 wordt op sportpark De Eendracht in Hulshorst voor alweer de tiende maal het International Tournament U14 Hulshorst georganiseerd. Tien jeugdteams van Europese topclubs strijden gedurende twee dagen in twee poules van vijf om de hoofdprijs. Tijdens deze jubileumeditie begroet de organisatie weer een aantal debutanten, met een Nederlandse topclub als absolute blikvanger.
    De organisatie is er namelijk in geslaagd om Ajax te strikken. De Nederlandse recordkampioen debuteert in Hulshorst en er wordt direct veel verwacht van de Amsterdammers wiens jeugdopleiding al jarenlang behoort tot de beste van de wereld.

Dat er een ijzersterk deelnemersveld naar Hulshorst komt, blijkt wel uit het feit dat meerdere voormalig winnaars aanwezig zijn, zoals Bayer Leverkusen (winnaar 2014 en 2015), 1. FC Köln (winnaar 2019) en PSV (winnaar 2012). Verder zullen onder andere PEC Zwolle, Vitesse en F.C. Kopenhagen  weer hun kunsten vertonen in Hulshorst.

Zoals alle voorgaande edities zijn er ook dit jaar weer debutanten, namelijk Lech Poznan uit Polen, waar John van den Brom hoofdtrainer is, en het Belgische Royal Antwerp FC waar de Nederlanders Mark van Bommel en Marc Overmars werkzaam zijn.

Voor aanvang van de tiende editie is het een mooi moment om terug te kijken in de geschiedenis van dit toernooi. Een aantal nationale en internationale topspelers hebben in het verleden geschitterd op de velden in Hulshorst zoals Cody Gakpo, Calvin Stengs, Teun Koopmeiners, Mohamed Ihattaren, Thomas Buitink, Jasper Schendelaar, Ayman Azhil, Victor Jensen, William Bøving, Danilho Doekhi, Kenzo Goudmijn, Maarten Vandevoordt en Yorbe Vertessen. Deelname aan het ITU14 Hulshorst kan dus een goede springplank zijn voor een mooie carrière in het internationale topvoetbal.

Naast de nationale en internationale profclubs doet er jaarlijks een Regioteam mee. Spelers van v.v. Hulshorst, v.v. Nunspeet, v.v. Elspeet, DSV '61, Elburger S.C., VVOG, v.v. Hierden en s.v. 't Harde binden ieder jaar de strijd aan met de toptalenten. Een prachtige ervaring voor deze regionale talenten.

Volgens één van de organisatoren Gerrit Bruinewoud draagt het toernooi uitstekend bij aan de ontwikkeling van talentvolle voetballers uit binnen- en buitenland “Dit jaarlijks terugkerend evenement kenmerkt zich door het hoge niveau van de deelnemende ploegen. Het is voor de teams een uitstekende mogelijkheid om de voorbereiding te starten voor het nieuwe seizoen. En voor de spelers van het regioteam is het een ervaring die men de rest van hun leven niet meer zal vergeten.”

Voor meer informatie over onder andere speelschema’s, kaartverkoop en de selectie van het regioteam kunt u terecht op www.itu14.nl