• Matige derby eindigt onbeslist

Na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Hogerweide uit Zeewolde kon geen van beide ploegen juichen en waren zowel DSV’61 als Hulshorst niet blij met maar 1 punt.
    Had één van de beide ploegen dan recht op de overwinning? Het antwoord is duidelijk, nee.

Nadat de wedstrijd startte met 1 minuut geen voetbal, dit als statement tegen racisme op de voetbalvelden, was het Hulshorst dat al heel vroeg in de wedstrijd op voorsprong kwam.

Hulshorst mocht een vrije trap op plm. 10 meter van de cornervlag en stijf tegen de zijlijn nemen. Erik van Duinen ging achter de bal staan en waar een ieder een voorzet verwachte krulde van Duinen de bal prachtig in de verre hoek hoog achter de verbijsterde doelman Dekker. Waar ze vaak snel achter komen te staan in deze competitie was het nu een keer anders voor Hulshorst en stonden ze dus na een minuut of 3 al met 0-1 voor.

Maar lang konden ze hier niet van genieten, enkele minuten later was het alweer gelijk.Een aanval over links werd voor gegeven op de geheel vrijstaande Johan Versluis en zijn gekromde bal verdween via de binnenkant van de paal achter doelman Thijs Menges.

Hiermee is het verhaal van de wedstrijd eigenlijk wel verteld. Beide ploegen streden en werkten hard zonder dat er voor één van beide goals echte kansen werden gecreëerd. Het was een echte derby, slecht voetbal maar wel strijd, zonder dat de streep van gemeen voetbal werd overschreden.

De tweede speelhelft gaf het zelfde spelbeeld te zien. DSV’61 nam nu wel iets meer het initiatief maar ook nu werden er geen noemenswaardige kansen gecreëerd.

Hulshorst probeerde daar met de ingevallen Bart de Zwaan een verse aanvallende kracht tegen over te zetten, maar dat is nu net op dit moment de zwakte van Hulshorst. Achterin staan ze hun mannetje maar voorin komen ze net iets te kort.

Zo eindigende de derby dan ook onbeslist en mag Hulshorst volgende week in de gemeentelijke derby tegen Elspeet proberen de punten in Hulshorst te houden.

Als men de zelfde inzet en passie als vandaag op de mat weten te leggen kunnen de spelers en supporters van Hulshorst deze wedstrijd met vertrouwen tegemoet zien.